Activiteiten Algemeen

Slotdag

MINI-ZESKAMP 2019

Op zondag 23 juni stond er weer eens een slotdag op het programma, dit keer in de vorm van een mini-zeskamp. De weergoden waren de activiteitencommissie gunstig gezind dit jaar. Hoe dichter de dag van de zeskamp in de buurt kwam, hoe beter de voorspellingen werden. Uiteindelijk zou het die bewuste dag zonnig en dertig graden beloven te worden, flink zweten voor de deelnemers, dus de nodige maatregelen waren al genomen. Dit jaar waren er twaalf teams ingeschreven, waarbij bij ieder onderdeel twee teams het in een wedstrijdje van een kwartier tegen elkaar op namen. De onderdelen dit jaar bestonden uit een stormbaan (gelukkig voorzien van het nodige water!), een geblinddoekte kruiwagenrace, kratje van het latje, bubbelvoetbal, blindvolleybal en duizelig water verzamelen. Ondanks de hitte waren alle teams gemotiveerd om de strijd met elkaar aan te gaan, dus toen John Hanraths namens de organisatie het openingswoord sprak en rond twee uur de eerste spellen van start gingen, was het gelijk zweten geblazen. De afwisseling tussen de fysiek zwaardere onderdelen en minder zware onderdelen was goed in balans, waardoor de dag goed vol te houden was. Tussen de rondes door werd er om ca. 16.00 uur een klein intermezzo ingelast, waarbij Jack Engelen namens het bestuur het woord nam om onze scheidende trainer Hans Bonnema en zijn vrouw Paula officieel te bedanken. Ook nam onze erevoorzitter Dre Rennenberg nog even de microfoon om een woordje te doen, waarna Paula en Hans bloemen en een dinerbon werden geschonken. Nadat alle onderdelen waren afgerond, volgde nog het finalespel over de stormbaan waarbij de definitieve eindplaatsen vastgesteld zouden worden. De nummer 11 moest tegen 12, 9 tegen 10 enzovoorts. Hieruit kwam het team “El Capitanos” terecht als sterkste naar voren. Bij de zeskamp hadden zij al alle onderdelen gewonnen en dat was bij de stormbaan niet anders. Om het podium compleet te maken, volgden op gepaste afstand op plek 2 team “FC Knudde” en op plek 3 team “Team met Sjaak” De sportiviteitsprijs ging naar het team “Kleine Vogels”. De prijsuitreiking was om even na 18.00 uur en werd verricht door Mike van Engeland, een van de leden der organisatie. Na terug van weg geweest te zijn, was de zeskamp dit jaar weer een mooi succes. Niet alleen vanwege de deelnemers, die er een sportieve, gezellige middag van maakten. Maar vooral vanwege de organisatie en vrijwilligers die bijgedragen hebben om deze dag tot een succes te maken. Nadat iedereen weer opgefrist was, volgde de feestavond waarbij het verloren vocht tijdens deze dag weer goed werd aangevuld. Rest ons nog om de activiteitencommissie en al hun vrijwillige medewerkers van harte te bedanken voor deze geslaagde happening. De webryder, Marc van Hout P.S. De foto’s zijn van Angelique Janssen en Jack Engelen en een heel leuk filmpje van John Hanraths.